Confident Concept Store
Braila, Romania
Year: 2019
Program: commercial interior design
Area: 200sqm
Team: Alexandrina Remescu Simo, Valeriu Nicolaides, Alexandru Muntean, Calin Lambrache,
EN
The Confident Concept Store is designed for a local upcoming brand in Braila. We were presented with a generic space housed inside a former industrial building that sits across one of Braila’s oldest parks. The space had to function as a concept store displaying clothes, shoes, hats and other accessories created by many different Romanian designers and also it had to be a place of gathering for various fashion related events.
Right from the start we thought of designing a space that should be as flexible as possible, a space that also allows for the display of different clothing styles in a controlled and organized manner.
We kept the intervention to a minimum and we refrained from occupying the middle of the space with fixed objects. The shop’s atmosphere is created with a few simple elements: a set of neutral lighting fixtures that can be moved and set according to different needs, a wall of long velvet curtains that ad color to the space and give it a cozy feeling, an austerity chic metal wall built from aluminum elements usually used for stud walls, a few pieces of furniture that also add color to the space and multiple stands and tables of different sizes that are made from rectangular steel tube painted white.
RO
Confident Concept Store a fost conceput pentru un brand local emergent din Brăila. Proiectul a presupus transformarea unui spațiu generic aflat într-o fostă clădire industrială, situată vizavi de unul dintre cele mai vechi parcuri ale orașului. Spațiul trebuia să funcționeze atât ca magazin-concept—expunând haine, încălțăminte, pălării și accesorii realizate de diverși designeri români—cât și ca loc de întâlnire pentru evenimente legate de modă.
Încă de la început, ne-am propus să creăm un spațiu cât mai flexibil, care să permită expunerea diverselor stiluri vestimentare într-un mod organizat și coerent.
Am redus intervenția arhitecturală la minimum și am evitat amplasarea de obiecte fixe în centrul spațiului. Atmosfera magazinului este definită prin câteva elemente esențiale: un sistem de iluminat neutru și mobil, o perdea lungă din catifea colorată ce adaugă căldură și personalitate, un perete metalic cu un aer “austerity chic” realizat din profile de aluminiu folosite de obicei pentru structuri de compartimentare, câteva piese de mobilier colorate și o serie de standuri și mese de diferite dimensiuni, construite din țeavă dreptunghiulară din oțel vopsită alb.